Od dramatu do komedii
Do najciekawszych tytułów wiosny należy niewątpliwie "Fargo" braci Coen (reżyseria - Joel, produkcja - Ethan, scenariusz - razem). Przenieśli oni na ekran autentyczną historię, jaka wydarzyła się przed kilkoma laty w ich rodzinnej, surowej i mroźnej Minnesocie. Skromny dealer samochodowy, chcąc wydobyć od teścia pieniądze, wynajął dwóch zbirów, by upozorować porwanie żony. Ta nietrudna z pozoru gra rozkręciła spiralę zła i śmierci.
Współczesnym deformacjom przygląda się również Danny Boyle. Proponuje widzom film-prowokację "Trainspotting". Jego bohaterami są ludzie żyjący poza nawiasem "normalnego" społeczeństwa: bezrobotne ćpuny kradnące po to, by zdobyć pieniądze na narkotyki; awanturnicy; faceci na pierwszy rzut oka bez wartości. Ludzie, którzy - choć mają różne zaplecza i różne społeczne pochodzenie - nie są w stanie wyrwać się z zaklętego kręgu melin i własnego towarzystwa. Danny Boyle pokazuje ich niejako chłodnym okiem, nie stając po niczyjej stronie. Nie robi z nich ludzkich szmat i nie gloryfikuje. Po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)