Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piwo mocno bezalkoholowe

23 czerwca 1998 | Kraj | PW

REKLAMA

Przemysł piwowarski

Piwo mocno bezalkoholowe

PIOTR WęGROWSKI

Mimo restrykcyjnej ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi polskie browary należą do największych reklamodawców. Kampanie reklamowe browarów nasilają się z każdym rokiem, mimo że ustawa przewiduje surowe kary za reklamę piwa jako jednego z napojów alkoholowych. Dotychczas nikt nie został jednak ukarany. Zwolennicy liberalizacji ustawy twierdzą, że polski system prawny w odniesieniu do reklamy kieruje się zasadami charakterystycznymi dla czasów amerykańskiej prohibicji z lat dwudziestych. Browary uznają więc, że są zmuszone do obchodzenia przepisów ustawy, co wywołuje złość zwolenników jej dalszego zaostrzenia.

Sposób najprostszy

Nowelizacja ustawy antyalkoholowej, która weszła w życie pod koniec grudnia 1996 roku, nie wpłynęła na zahamowanie działalności reklamowej większości zakładów piwowarskich w Polsce. Mimo intensywnych kampanii reklamowych żaden browar nie zapłacił dotychczas kary za reklamę piwa. Trzeba zauważyć, że nowelizacja ustawy przyniosła drastyczne zwiększenie kary grzywny. Może ona wynosić od 10 do 500 tysięcy złotych. Za zamieszczenie niedozwolonej reklamy mogą odpowiadać pracownicy browaru (na przykład członkowie zarządu podejmujący takie decyzje) albo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1420

Spis treści
Zamów abonament