Informacje
Informacje
RAPORT O PRZEMYśLE CUKIERNICZYM
12
287(5147)
8 grudnia 1998
W Polsce są już niemal wszyscy światowi producenci słodyczy i ciągle napływają następni
Dzielenie czekolady
RYNEK
LIDIA
OKTABA
-O
STATEK
Jemy coraz więcej czekolady, batonów, cukierków, ciast i ciasteczek, chociaż ciągle mniej niż konsumenci w krajach zachodnich. Polski rynek wyrobów cukierniczych należy do najszybciej rozwijających się w Europie. W 1997 r. sprzedaż słodyczy w Polsce wzrosła o 17 proc. w porównaniu z 1996 r. Produkcjaczekolady, gdziekonkurencja jest największa, zwiększyła się z 10 tys. tw latach 80. do ponad 100 tys. tobecnie. Prognozy dla przemysłu cukierniczego są ciąglekorzystne.
Prezesi firm produkujących czekoladę są przekonani o dalszym wzroście sprzedaży. Jeszcze szybciej rozwija się produkcja wafli. W naszym kraju są już niemal wszyscy światowi producenci słodyczy i ciągle napływają następni.
Rok 1999 ma być rokiem prawdy: firmom słabym i źle przygotowanym do walki z konkurencją grozi eliminacja lub fuzja z innymi producentami. Na rynku wyrobów czekoladowych pozostanie najprawdopodobniej 5-6 dużych firm, ale będzie też miejsce dla małych iśrednich. Tak jest na świecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)