Trzeci miesiąc spadku nastrojów
Sondaż Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"
Trzeci miesiąc spadku nastrojów
Badanie nastrojów konsumentów -- prowadzone co miesiąc przez Demoskop dla "Rzeczpospolitej" -- wykazuje tendencje spadkowe tych nastrojów: we w rześniu w skaźnik optymizmu konsumentów spadł o 8 punktów w stosunku do sierpnia. Jest on o becnie o 13 punktów niższy od swego czerwcowego rekordu, a więc nastroje wróciły do poziomu marcowego.
Wrześniowy spadek wskaźnika optymizmu konsumentów nastąpił przy utrzymującej się zbieżności wartości jego miar składowych: wskaźniki klimatu gospodarczego i skłonności do zakupów są od roku bardzo do siebie zbliżone. Największa w tym czasie różnica między nimi wyniosła 6 punktów procentowych, gdy w o kresach wcześniejszych dochodziła nawet do 20 punktów. Wprawdzie analiza zmian tych w artości od początku i ch pomiaru przez Demoskop, tj. od grudnia 1991 r. , wskazuje na to, że wcześniej już następowała pewna ich zbieżność, lecz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)