Mniej InterCity, więcej ekspresowych
970 kilometrów tras do zamknięcia
Mniej InterCity, więcej ekspresowych
W nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 28 maja, kolej wprowadzi nowe pociągi pasażerskie tylko tam, gdzie nie ma konkurencji. Przybędzie ekspresów, ale z niektórych lokalnych linii zniknie wiele pociągów osobowych.
PKP zmniejszą z 40 do 32 liczbę ekspresów InterCity o podwyższonym standardzie. Zastąpią je ekspresy, które mogą być zestawione ze starszych wagonów. Przedsiębiorstwo nie ma pieniędzy na zakupy nowego taboru, dlatego - by utrzymać się w europejskiej sieci ekspresowych połączeń kolejowych - musi wycofać część najnowocześniejszych wagonów z niektórych ekspresów krajowych a nawet międzynarodowych i włączyć je do pociągów EuroCity. Do standardu pociągu ekspresowego zostanie np. zdegradowany InterCity "Praha" z Warszawy do stolicy Czech. Także dotychczasowy InterCity "Korfanty" z Katowic do Warszawy zostanie zastąpiony zwykłym ekspresem. Wagony z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta