Konkurencja gra za ostro
Bogusław Kułakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej
Konkurencja gra za ostro
Rz: W III kwartale 2001 r. pozyskaliście 187 tys. nowych klientów. To bardzo słaby wynik, bo w II kwartale przybyło ich 228 tys., a w I - 286 tys., natomiast w III kwartale 2000 r. - 272 tys. Dlaczego spada liczba nowych przyłączeń? Czy ta tendencja się utrzyma?
BOGUSŁAW KUŁAKOWSKI: Jesteśmy największym operatorem komórkowym na polskim rynku i chcemy być liderem, ale nie walczymy o klienta za wszelką cenę. Zadaniem zarządu jest znalezienie równowagi między liczbą klientów a wynikami finansowymi.
We wrześniu nasi konkurenci zdecydowali się na bardzo agresywne i atrakcyjne promocje. Te oferty spowodowały, że zdobyli więcej nowych klientów niż my. Według naszych analiz, wrześniowe promocje konkurencji były nieuzasadnione ekonomicznie, a czas, jaki będzie potrzebny na to, by zdobyty w ten sposób klient zaczął przynosić firmie zyski, jest wielokrotnie dłuższy niż w normalnych promocjach.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta