Informacje
Informacje
Papierosy a reklama
W przyszłości zabronione będzie reklamowanie w yrobów tytoniowych w radiu i telewizji, a także prasie dziecięcej i młodzieżowej. Reklama w formie graficznej ma być dozwolona tylko z widoczną i czytelną informacją o ich szkodliwości.
Tak stanowią nowe przepisy wprowadzone przez ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 16 kwietnia 1993 r. do ustawy o uprawie tytoniu i wytwarzaniu wyrobów tytoniowych z 24 czerwca 1953 r. Przepisy te tylko z pozoru wydają się jasne. W istocie budzą liczne wątpliwości. Ich zgłębienie jest tym bardziej konieczne, że za naruszenie wspomnianych zakazów i nakazów grozi odpowiedzialność za wykroczenie (kara aresztu do 3 miesięcy albo grzywna do 5 mln zł) .
W łaśnie o w ątpliwościach, choć nie tylko o nich, dotyczących nowych przepisów traktuje artykuł dr. Marka Mozgawy z UMSC w Lublinie, który opublikujemy w "Rzeczpospolitej" w najbliższych dniach.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)