Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

22 czerwca 1993 | Prawo | DP

Informacje

Papierosy a reklama

W przyszłości zabronione będzie reklamowanie w yrobów tytoniowych w radiu i telewizji, a także prasie dziecięcej i młodzieżowej. Reklama w formie graficznej ma być dozwolona tylko z widoczną i czytelną informacją o ich szkodliwości.

Tak stanowią nowe przepisy wprowadzone przez ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 16 kwietnia 1993 r. do ustawy o uprawie tytoniu i wytwarzaniu wyrobów tytoniowych z 24 czerwca 1953 r. Przepisy te tylko z pozoru wydają się jasne. W istocie budzą liczne wątpliwości. Ich zgłębienie jest tym bardziej konieczne, że za naruszenie wspomnianych zakazów i nakazów grozi odpowiedzialność za wykroczenie (kara aresztu do 3 miesięcy albo grzywna do 5 mln zł) .

W łaśnie o w ątpliwościach, choć nie tylko o nich, dotyczących nowych przepisów traktuje artykuł dr. Marka Mozgawy z UMSC w Lublinie, który opublikujemy w "Rzeczpospolitej" w najbliższych dniach.

Brak okładki

Wydanie: 66

Spis treści
Zamów abonament