Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Obowiązki dostawców były zbyt rygorystyczne

29 grudnia 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Operator poinformuje abonentów o zmianie cen swoich usług w związku z podwyżką VAT na stronie internetowej lub w prasie

Dostawcy usług telekomunikacyjnych, czyli telefonicznych, internetowych, telewizji kablowej byli w kłopocie. W myśl prawa telekomunikacyjnego musieli informować na piśmie odbiorców o każdej zmianie warunków i cen. W związku z podwyżką VAT takich zawiadomień musieliby wysłać 35 mln. Wiązałoby to się ze znacznymi kosztami i obciążeniem poczty.

Mniej powinności

Tak jednak nie będzie. Ustawodawca w ostatniej chwili znalazł rozwiązanie.

– W noweli do niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej, czyli w ustawie zmieniającej wysokość VAT, znalazł się przepis wprowadzający do prawa telekomunikacyjnego art. 61a, który przewiduje uproszczony sposób wykonywania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8814

Spis treści
Zamów abonament