Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej kultury w biznesie

29 lutego 2012 | Ekonomia | Mieczysław Groszek

Odży­wa już tro­chę za­po­mnia­na su­biek­tyw­na teo­ria war­to­ści, któ­ra po­wsta­ła w ra­mach tzw. szko­ły hi­sto­rycz­nej al­bo au­striac­kiej w hi­sto­rii my­śli eko­no­micz­nej

Mó­wi­ła ona, że rzecz al­bo usłu­ga ty­le jest war­ta, ile na­byw­ca jest skłon­ny za nią za­pła­cić. Ni­by nic no­we­go i wie­lu po­wie, że do dziś tę re­gu­łę sto­su­je, nie za­sta­na­wia­jąc się nad tym, skąd bio­rą się rów­ne lub zbli­żo­ne ce­ny na te sa­me to­wa­ry. Czy to ozna­cza, że ka­żdy tak sa­mo wy­ce­nia uży­tecz­ność, po­mi­mo że do­ty­czy to ty­się­cy ró­żnych na­byw­ców? Otóż według tej teo­rii wy­ni­ka­ło to z fak­tu, że ma­so­wość trans­ak­cji do­pro­wa­dza do wy­rów­ny­wa­nia się cen na da­ne do­bro. I od­wrot­nie, im to­war bar­dziej uni­ka­to­wy, tym zna­cze­nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9170

Wydanie: 9170

Spis treści
Zamów abonament