Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcemy być liderem w Polsce

04 maja 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
autor zdjęcia: Jerzy Gumowski
źródło: Fotorzepa

O 2 – 3 proc. może w tym roku urosnąć sprzedaż piwa – mówi Xavier Belison, prezes Żywca

Jaki dla browarów był pierwszy kwartał?

Xavier Belison: Łączna sprzedaż piwa w Polsce mogła zwiększyć się o niemal 2 proc. Popyt na marki Grupy Żywiec rósł w tempie trzy razy szybszym od średniej rynkowej. Wyższa niż przed rokiem była sprzedaż także naszych piw premium, w tym Żywca i Heinekena.

Z czego to wynika?

Nasza sprzedaż rośnie nieprzerwanie od trzeciego kwartału ubiegłego roku. To efekt wprowadzenia dziesięciu nowych produktów oraz intensywnych kampanii promocyjnych, które przeprowadziliśmy w 2011 r. Wydaliśmy wówczas na reklamy telewizyjne naszych marek najwięcej z całej branży piwowarskiej. Działania te miały wpływ na nasze zyski, ale były konieczne, abyśmy mogli wrócić do wzrostu sprzedaży oraz udziałów rynkowych.

Które z ubiegłorocznych nowości okazały się sukcesem, a które wycofacie z rynku?

Tatra Grzaniec,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9223

Wydanie: 9223

Spis treści
Zamów abonament