Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzys sięgnął handlu

10 lipca 2012 | Ekonomia | DW reuters
źródło: Rzeczpospolita

Metro AG – spółka, o której się mówi we Frankfurcie

Nawet tanie sklepy nie są w stanie uchronić się przed kryzysem. Konsumenci kupują mniej, a zyski handlu spadają.

Właśnie z powodu gorszych prognoz tegorocznego zysku rynek ukarał niemieckiego lidera handlu detalicznego i hurtowego – Metro AG.

Akcje Metra taniały nawet o 7,6 proc. i były najtańsze od trzech lat. Powodem spadku było oświadczenie prezesa grupy Olafa Kocha, który przyznał, że Metro AG tym razem nie będzie w stanie uniknąć „znaczącego wpływu" europejskiego kryzysu finansowego. – Konsumenci po prostu nie chcą wydawać pieniędzy. W efekcie tegoroczny wzrost sprzedaży w Niemczech będzie minimalny – mówił Koch. Przyznał jednocześnie, że nadal słabe euro jest dla jego firmy błogosławieństwem.

Metro AG ma nadzieję zwiększenia sprzedaży z 67 mld euro w 2011 r. i utrzymania zysku na poziomie zeszłorocznych 2,37 mld euro.

Grupa miała straty w I kw. spowodowane znaczącymi inwestycjami.

—„Bild am Sonntag"

Wydanie: 9279

Wydanie: 9279

Spis treści
Zamów abonament