Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudniej o zyski ze słodyczy

09 sierpnia 2012 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Polacy wydają na słodycze ponad 6 mld zł rocznie
źródło: Rzeczpospolita
Polacy wydają na słodycze ponad 6 mld zł rocznie

Branżę czeka dalsza konsolidacja. Ostra konkurencja sprawia, że słabsi wypadają z rynku

Wartość całego rynku słodyczy w Polsce to 6 mld zł – z tego 5 mld zł stanowią wyroby czekoladowe, a 1 mld zł cukierki. Ten pierwszy segment rośnie o około 6,4 proc., a drugi kurczy się o 1,7 proc. Te dane nie napawają optymizmem. Szczególnie, że wzrost w produktach czekoladowych wynika w dużej mierze z wyższych cen. Ilościowo rynek rośnie o niespełna 4 proc.

Zdaniem ekspertów w tym roku priorytetem dla producentów słodyczy będzie utrzymanie rentowności na przyzwoitych poziomach. – Kluczem do sukcesu pozostanie efektywność produkcji i zdolność do obniżki kosztów stałych – mówi Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.

Kluczowe surowce

Producenci słodyczy, pytani o największe bolączki branży, jednogłośnie wskazują na bardzo wysokie ceny surowców – takich jak kakao, cukier czy zboża.

– W drugiej połowie 2011 r. dało się zauważyć wyhamowanie wzrostu cen surowców, a nawet lekkie obniżki, które powinny mieć korzystne przełożenie na uzyskiwane w kolejnych okresach marże – mówi Stebakow.

Podkreśla, że w ostatnich tygodniach karty na światowym rynku surowców rolno-spożywczych rozdaje pogoda.

– Susze w USA sprawiły, iż mocno podrożały...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9305

Wydanie: 9305

Spis treści
Zamów abonament