Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakie są przesłanki unieważnienia znaku towarowego

16 sierpnia 2012 | Prawo i praktyka | Jerzy Kowalski
Zbigniew Kruger, adwokat w kancelarii Kruger&Partnerzy
źródło: Rzeczpospolita
Zbigniew Kruger, adwokat w kancelarii Kruger&Partnerzy

Rejestracja znaku bez zamiaru jego używania, jedynie w celu uniemożliwienia osobie trzeciej wejścia na rynek przesądza o istnieniu złej wiary

Jak sprawę złej wiary przy rejestracji znaku towarowego reguluje prawo polskie?

Zbigniew Kruger adwokat w kancelarii Kruger&Partnerzy: Zła wiara przy rejestracji znaku towarowego jest bezwzględną przyczyną jego unieważnienia. Przepisy ustawy Prawo własności przemysłowej implementują w tym zakresie Dyrektywę 2008/95/WE. Art. 131 ust. 2 pkt 1 ustawy stanowi, że nie udziela się praw ochronnych na oznaczenia, jeżeli zostały zgłoszone w złej wierze do Urzędu Patentowego RP w celu uzyskania ochrony.

W orzecznictwie NSA, wojewódzkich sądów administracyjnych oraz w poglądach doktryny dominuje pogląd, że zgłoszenie w złej wierze, ma miejsce wówczas, gdy następuje pomimo wiedzy lub w wyniku niewiedzy, będącej następstwem niedołożenia należytej staranności, o istnieniu cudzego prawa, które może być przez to naruszone lub jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9310

Wydanie: 9310

Spis treści
Zamów abonament