Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spowolnienie w Polsce omija fast foody

06 października 2012 | Ekonomia | Katarzyna Kucharczyk
Głównymi powodami jedzenia poza domem  są wygoda i oszczędność czasu. W czasie hamowania gospodarki bardzo ważnym kryterium staje się cena. Jednorazowo na posiłek w restauracji Polacy wydają przeważnie  od 10 do 25 zł. Dlatego najszybciej rozwijają się sieci fast foodów. O palmę pierwszeństwa na polskim rynku walczą sieci McDonald’s i KFC.
źródło: Rzeczpospolita
Głównymi powodami jedzenia poza domem są wygoda i oszczędność czasu. W czasie hamowania gospodarki bardzo ważnym kryterium staje się cena. Jednorazowo na posiłek w restauracji Polacy wydają przeważnie od 10 do 25 zł. Dlatego najszybciej rozwijają się sieci fast foodów. O palmę pierwszeństwa na polskim rynku walczą sieci McDonald’s i KFC.

Polacy coraz mocniej tną wydatki i wiele restauracji wypada z rynku. Korzystają na tym tańsze sieci

Według badania firmy Ipsos wrzesień przyniósł kolejne obniżenie wskaźnika optymizmu polskich konsumentów. Spadł on do poziomu najniższego od lutego. Polacy patrzą w przyszłość z dużym niepokojem i ostrożniej planują wydatki.

Cierpi na tym branża restauracyjna. Jeszcze kilka lat temu nowe lokale wyrastały jak grzyby po deszczu. Teraz znikają. Z danych GUS wynika, że w 2011 r. liczba lokali zmniejszyła się do niespełna 68 tys. z ponad 70 tys. w 2010 r.

– Rynek szybko nie odżyje – uważa Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego firmy badawczej PMR.

McDonald's i KFC nie odpuszczają

Na dekoniunkturę nie narzekają sieci fast foodów. Ich sprzedaż rośnie. O palmę pierwszeństwa w Polsce rywalizują dwie firmy: McDonald's i AmRest. Flagową marką tej ostatniej jest sieć KFC.

McDonald's wszedł do nas dwadzieścia lat temu. Pierwszą restaurację otworzył w Warszawie, przy ul. Marszałkowskiej. Dziś ma 297 lokali, w tym 156 prowadzonych na zasadzie franczyzy. W 2011 r. firma otworzyła 21 punktów. W tym roku sieć powiększyła się już o 18 lokali, a powstaje pięć kolejnych.

– W przyszłym roku chcemy utrzymać podobne, dynamiczne tempo otwarć. Perspektyw rozwoju upatrujemy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9354

Wydanie: 9354

Spis treści
Zamów abonament