Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak prezentować programy lojalnościowe

16 kwietnia 2013 | Prawo i praktyka | Katarzyna Ćwik
Jak księgować program lojalnościowy
źródło: Rzeczpospolita
Jak księgować program lojalnościowy
Koszt
źródło: Rzeczpospolita
Koszt

Wartość zapłaty otrzymanej bądź należnej w związku ze sprzedażą początkową, powinna być rozdzielona pomiędzy przysługujące punkty premiowe oraz pozostałe elementy transakcji sprzedaży

Firmy stosują w swojej działalności programy lojalnościowe, jako sposób na nagradzanie swoich klientów za ich lojalność w stosunku do marki. Istotą programu lojalnościowego jest przyznawanie punktów promocyjnych za zakup towarów lub usług. Punkty promocyjne mogą być przeznaczane na zakup w przyszłości ze zniżką lub można za ich pośrednictwem otrzymać towar lub usługę za darmo. Na rynku istnieją podmioty, które zajmują się obsługą programów lojalnościowych. Może to jednak robić również sama firma.

Polskie przepisy o rachunkowości nie regulują kwestii ujęcia programów lojalnościowych. Jednak zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o rachunkowości w takich przypadkach firmy mogą korzystać z rozwiązań prawa międzynarodowego: MSR oraz interpretacji. Interpretacją taką jest „KIMSF 13", który reguluje sposób rozliczania jednostki przyznającej swoim klientom punkty lojalnościowe....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9513

Wydanie: 9513

Spis treści
Zamów abonament