Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internauci kupują na szybko

07 listopada 2013 | Ekonomia
Technologie mobilne spowodują wzrost udziału impulsowych zakupów
źródło: Rzeczpospolita
Technologie mobilne spowodują wzrost udziału impulsowych zakupów

Handel | Kupujący w sieci potrzebują więcej czasu na zastanowienie przy niższych kwotach transakcji.

piotr mazurkiewicz

Internauci również podczas e-zakupów często zachowują się jak podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Ponad 60 proc. przyznaje się do kupowania pod wpływem impulsu, czyli podczas jednego zalogowania  lub zaraz po wejściu na stronę e-sklepu.

Serwis KodyRabatowe.pl przeanalizował 50 tys. transakcji z ostatnich sześciu miesięcy i wyniki są proste – w branży kosmetycznej 64,4 proc. transakcji to efekt impulsu, próg 50 proc. przekroczyły jeszcze zakupy odzieży oraz multimediów, jak książki czy muzyka.

Najrzadziej zakupy pod wpływem impulsu można zaobserwować w przypadku sprzętu elektronicznego, gdzie jest to 39 proc. transakcji, oraz biur podróży, gdzie próg wynosi 29 proc. – Decyzja o zakupie danego produktu, nawet...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9684

Wydanie: 9684

Spis treści

Media planet

Zamów abonament