Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja musi dotyczyć działalności świadczeniodawcy

17 marca 2014 | Ekspert księgowy

Spółka, która zorganizowała dla sprzedawców akcję motywacyjną z kuponami premiowymi, 
ma obowiązek wystawić im informacje PIT-8C.

Spółka zajmuje się działalnością handlową, a w szczególności sprzedażą materaców i poduszek jednej marki. We wniosku o interpretację wyjaśniła, że w celu wypromowania swojej firmy jako nowego podmiotu na rynku oraz promocji oferowanych produktów zorganizowała akcję „Najlepsi sprzedawcy". Promocja ta była skierowana do osób fizycznych zatrudnionych jako sprzedawcy u dystrybutora produktów. Poległa na tym, że sprzedawca, który wziął udział w promocji, mógł otrzymać od wnioskodawcy kupony premiowe. W danej edycji promocji uczestnik mógł otrzymać kupony o łącznej wartości nieprzekraczającej 200 zł. Kupony upoważniały do nabywania towarów i usług w placówkach handlowych, które mają umowy z firmą dystrybuującą je. Sama promocja nie była skierowana do pracowników spółki ani do osób pozostających z nią w stosunku cywilnoprawnym.

Podatniczka uważała, że działania podejmowane przez nią w ramach tej akcji miały charakter promocji i reklamy. W konsekwencji, nieodpłatne świadczenie związane ze skorzystaniem przez uczestnika promocji z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9790

Wydanie: 9790

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament