Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochody i autobusy mają być mniej hałaśliwe

22 maja 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

ochrona środowiska | Unia Europejska zaostrzy normy dla producentów aut. Pojazdy mają jeździć o kilka decybeli ciszej niż teraz.

Troska o zdrowie unijnych obywateli, a także o ochronę środowiska przyświecała europosłom, którzy chcą, by na ulicach miast było ciszej. I producenci samochodów czy autobusów mają tak projektować silniki, aby docelowo generowały hałas o sześć decybeli niższy niż obecnie. Takie rozwiązanie przewiduje przyjęta przez Parlament Europejski propozycja zmiany dyrektywy 701/157/EWG o dopuszczalnym poziomie hałasu i układzie wydechowym pojazdów silnikowych.

Wymagania dla pojazdów mają być wprowadzane etapami. Pierwszy etap zmian obejmie auta produkowane od 1 lipca w 2016 r. Następna redukcja hałasu w autach nastąpi w 2020 r., a ostatnia cztery lata później.

Nowe standardy

Producenci aut osobowych mają w tym czasie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9844

Wydanie: 9844

Spis treści
Zamów abonament