Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Omyłka musi być oczywista

27 maja 2014 | Prawo | cyran

Nie każdy błąd w ofercie można poprawić.

Możliwość poprawienia oczywistej omyłki w ofercie może dotyczyć wyłącznie błędów, które są łatwe do zauważenia, a oczywistość omyłki rozumianej jako niedokładność nasuwa się każdemu.Taka omyłka musi mieć zatem charakter zwykłego, przypadkowego przeoczenia lub niedokładności.

Oczywista omyłka pisarska musi mieć zatem charakter proceduralno-techniczny, a nie merytoryczny. Jej poprawienie nie może w konsekwencji prowadzić do wytworzenia nowej treści oświadczenia woli.

Również z art. 87 ust. 2 pkt 3 prawa zamówień publicznych wynika, że poprawienie oczywistej omyłki nie może powodować zmiany treści oferty - zdecydowała Krajowa Izba Odwoławcza.

Sygnatura akt: KIO 770/14

Wydanie: 9848

Wydanie: 9848

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament