Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pogotowie handlowe

31 lipca 2014 | Dobra Firma | Regina Skibińska

Jakie ograniczenia sprzedaży przez internet

  • Przepisy zakazują porozumień ograniczających konkurencję, czyli wszelkich skoordynowanych działań przedsiębiorców, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku właściwym.

Producent nie może całkowicie zakazać dystrybutorom sprzedaży swoich produktów przez Internet, ale może wprowadzać pewne ograniczenia. Z porozumieniami między producentem a dystrybutorem trzeba jednak uważać, ponieważ mogą one stanowić zabronione ograniczenia konkurencji. Do takich niedozwolonych postanowień należy np. uzgodnienie, że za produkty przeznaczone do odsprzedaży w Internecie dystrybutor ma zapłacić wyższą cenę niż za produkty przeznaczone do odsprzedaży innymi drogami.

Akceptowalnym ograniczeniem sprzedaży internetowej jest zakazanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9903

Wydanie: 9903

Spis treści
Zamów abonament