Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jasne pełne w rękach kobiet

09 sierpnia 2014 | Kraj
Iwona Doktorowicz-Dudek wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej
źródło: materiały prasowe
Iwona Doktorowicz-Dudek wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej
Agnieszka Łopata, współwłaścicielka Bieszczadzkiej Wytwórni Piwa Ursa Maior
źródło: materiały prasowe
Agnieszka Łopata, współwłaścicielka Bieszczadzkiej Wytwórni Piwa Ursa Maior
Małgorzata Lubelska w zarządzie Grupy Żywiec odpowiada za marketing
źródło: materiały prasowe
Małgorzata Lubelska w zarządzie Grupy Żywiec odpowiada za marketing

Alkohol | Polki nie są wielkimi fankami picia piwa. Ale mają spory wpływ 
na wart miliardy złotych rynek browarniczy.

Beata Drewnowska

– Jeżeli kobieta przyznaje, że nie lubi piwa, to powtarzam: nie piłaś jeszcze tego właściwego – mówi Agnieszka Łopata. Wie, co mówi, bo uwarzyła niejeden chmielowy trunek.

Najpierw przez cztery lata robiła to w zaciszu domowym, a od ubiegłego roku produkuje piwa Bieszczadzkiej Wytwórni Piwa Ursa Maior, której jest współwłaścicielką.

Nie warzą, ale...

Agnieszka Łopata jest pierwszą Polką, która założyła browar rzemieślniczy. Na to, że w jej ślady pójdą masowo kolejne panie, liczyć raczej nie może. Przynajmniej na razie. Amatorskim piwowarstwem zajmują się w naszym kraju głównie panowie.

Jeszcze mniej kobiet udziela się w środowisku piwowarów. Jedną z nich jest Agnieszka Wołczaska-Prasolik, organizatorka Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa.

Sukces w branży piwnej, zresztą jak w każdej innej, zależy od talentu, doświadczenia biznesowego, pasji i umiejętności pracy z innymi, a nie od płci

Kobiety nie garną się ochoczo do warzenia piwa, bo nie jest to ich ulubiony napój. Z wyliczeń browarów wynika, że dwie trzecie osób deklarujących picie piwa to nadal mężczyźni. Przypada na nich niemal 85 proc. piw kupowanych w naszym kraju.

– Kobiety wciąż mało wiedzą o piwie i go nie doceniają. Do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9911

Wydanie: 9911

Spis treści
Zamów abonament