Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Siłą nie jest jedna firma, lecz armia przedsiębiorców

29 sierpnia 2014 | Kraj
W ofercie sklepów PSB Mrówka znajduje się 20 tysięcy artykułów z branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki  i ogrodu. W swojej bazie posiadamy ponad 250 000 artykułów, które możemy dostarczyć  na indywidualne zamówienie klienta. Sklepy PSB-Mrówka mają od 800 do 4000 mkw. i zależy ona od lokalizacji obiektu. Sklepy zlokalizowane są w miejscowościach od 5000 do 100 000 mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw.  w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są one uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach. Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Inwestorem w ramach sieci  PSB-Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, stąd dla nowych firm konieczne jest wykupienie pakietu 50 akcji o wartości ok. 145 000 PLN (wartość z 1.01.2014).
źródło: materiały prasowe
W ofercie sklepów PSB Mrówka znajduje się 20 tysięcy artykułów z branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. W swojej bazie posiadamy ponad 250 000 artykułów, które możemy dostarczyć na indywidualne zamówienie klienta. Sklepy PSB-Mrówka mają od 800 do 4000 mkw. i zależy ona od lokalizacji obiektu. Sklepy zlokalizowane są w miejscowościach od 5000 do 100 000 mieszkańców. Bardzo często są to jedyne sklepy o powierzchni większej niż 1000 mkw. w tym segmencie rynku w danej miejscowości. Są one uzupełnieniem oferty handlowej składów działających w tych miejscowościach. Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Inwestorem w ramach sieci PSB-Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, stąd dla nowych firm konieczne jest wykupienie pakietu 50 akcji o wartości ok. 145 000 PLN (wartość z 1.01.2014).
W ofercie sklepów PSB Mini-Mrówka znajduje się kilka tysięcy artykułów – w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. Sklepy mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. i zlokalizowane będą głównie w miejscowościach gminnych, liczących od 5000 mieszkańców. Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają one sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną. Inwestorem w ramach sieci PSB Mini-Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, stąd dla nowych firm konieczne jest wykupienie pakietu 10 akcji o wartości ok. 29 000 PLN (wartość jednej akcji ok. 2900 PLN, wycena z 1.01.2014) dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży  nie przekracza 500 mkw. i pakiet 20 akcji dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży jest większa niż 500 mkw.
źródło: materiały prasowe
W ofercie sklepów PSB Mini-Mrówka znajduje się kilka tysięcy artykułów – w branży budowlanej, wykończeniowej, elektronarzędzi, farb, instalacji, oświetlenia oraz artykułów do kuchni, łazienki i ogrodu. Sklepy mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. i zlokalizowane będą głównie w miejscowościach gminnych, liczących od 5000 mieszkańców. Właścicielami sklepów są podmioty gospodarcze prowadzące działalność handlową na własny rachunek. Zarządzają one sprzedażą, zapasami i prowadzą swoją politykę personalną. Inwestorem w ramach sieci PSB Mini-Mrówka może być wyłącznie partner Grupy PSB, stąd dla nowych firm konieczne jest wykupienie pakietu 10 akcji o wartości ok. 29 000 PLN (wartość jednej akcji ok. 2900 PLN, wycena z 1.01.2014) dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 500 mkw. i pakiet 20 akcji dla sklepów Mini-Mrówka, których powierzchnia sprzedaży jest większa niż 500 mkw.
Mirosław Lubarski członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i eksportu Grupy PSB
źródło: materiały prasowe
Mirosław Lubarski członek zarządu, dyrektor ds. marketingu i eksportu Grupy PSB

Rozmowa

Chyba dość często musicie wyjaśniać, że istotą działalności firmy nie jest franczyza. Grupa PSB jest spółką akcyjną, a partnerów występujących pod jej szyldem wiąże specjalną umową partnerską. Pozostawia im pełną niezależność, jednocześnie realizując wspólną strategię zakupowo- -sprzedażową. Jakie są najistotniejsze różnice między tym modelem partnerstwa biznesowego a franczyzą?

Mirosław Lubarski: Franczyza jest konceptem blisko stuletnim i jednym z najbardziej efektywnych systemów gospodarczych, jakie wymyślił świat wolnorynkowy. Nie jest jednak jedynym rozwiązaniem w związkach gospodarczych. Franczyzę tworzy pomysłodawca i określa ramy, którym franczyzobiorca musi się podporządkować. W rozwiązaniach partnerskich jest znacznie większa swoboda. To nie Grupa PSB wymyśliła model hurtowni, bo one przecież istniały. Hurtownie jednak musiały się bronić przed konkurencją sieciowych marketów z zagranicznym kapitałem. Pamiętajmy, że wraz rozwojem transformacji gospodarczej w Polsce otwarte zostały także granice i pojawiły się u nas zagraniczne sieci z olbrzymim kapitałem i doświadczeniem. Polscy kupcy nie mieli kapitału, doświadczenia i do tego jeszcze nie byli zrzeszeni.

I Grupa PSB okazała się dla nich odpowiedzią, jak można się obronić?

Tak, ponieważ w grupie łatwiej się obronić, ale też mieć poczucie bezpieczeństwa....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9927

Wydanie: 9927

Spis treści

Rzecz o biznesie

Zamów abonament