Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uważaj na ceny rekomendowane

25 marca 2015 | Dobra Firma | Jarosław Fidala
Jarosław Fidala
autor zdjęcia: M. P.
źródło: Rzeczpospolita
Jarosław Fidala

SPRZEDAŻ | Proces kształtowania cen sprzedaży towarów to jeden z najistotniejszych sposobów skutecznej konkurencji przedsiębiorców na rynku. Jak powinien on wyglądać?

Nieskrępowana i autonomiczna swoboda cenowa pomiędzy przedsiębiorcami pozwala na kierowanie do odbiorców oferty, której wybór jest oparty na zasadach współzawodnictwa między nimi.

Zasady te odnoszą się zarówno do relacji pomiędzy konkurentami sprzedającymi towary różnych marek, jak i przedsiębiorcami pozostającymi w relacji typu dostawca – dystrybutorzy.

Pomiędzy dostawcą i dystrybutorami

W ramach relacji typu dostawca – dystrybutorzy dostawca towarów danej marki (będący najczęściej ich producentem) sprzedaje je dystrybutorowi z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży klientom dystrybutora. Tego rodzaju porozumienia określane są w prawie konkurencji jako porozumienia wertykalne (pionowe). Ich celem jest zapewnienie maksymalnej dostępności towarów na rynku na podstawie parametrów handlowych umożliwiających efektywną sprzedaż.

Porozumienia wertykalne, podobnie jak inne rodzaje porozumień między...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10099

Wydanie: 10099

Spis treści
Zamów abonament