Wirtualne sieci na nowej fali
Operatorzy oferujący usługi mobilne bez własnych masztów rozpoczęli nową ofensywę. Teraz orężem jest internet.
Urszula Zielińska
Nadal nie wiadomo, ilu klientów mają łącznie, ale wiadomo jedno: lato sprzyja marketingowej aktywności firm budujących pozycję w segmencie usług telefonii mobilnej bez własnej infrastruktury i częstotliwości (tzw. MVNO).
Nowe otwarcie na nadwiślańskich i nadmorskich plażach dopiero czeka największego w Polsce wirtualnego operatora – Virgin Mobile Polska. Rebranding wirtualnego operatora WhiteMobile na Lajt Mobile przeprowadza Telestrada.
To gracze działający już od dwóch lat. Przybywa jednak też zupełnie nowych. Własne usługi mobilne pod marką Tel Mobile proponuje Telgam, lokalny operator, podobnie jak Telestrada notowany na małej giełdzie NewConnect. Ofertę MVNO pokazał też wydawca „Faktu".
Rynek się zmienia
Przedsiębiorców nie zraża fakt, że do tej pory żaden MVNO w Polsce nie osiągnął biznesowego sukcesu, a wielu wycofało się z rynku, tracąc wcześniej miliony. Nie pomogła strategia polegająca na sprzyjaniu gustom z góry zdefiniowanych grup („prawdziwych mężczyzn", wielbicieli sportów wyczynowych), wyznawców idei lub sympatyków marki czy po prostu stałych klientów (banku, firmy kosmetycznej, portalu, sieci sklepów).
Grażyna Piotrowska-Oliwa, nowa prezes Virgin Mobile Polska (kiedyś szefowa Centertelu – sieci Orange), w MVNO wierzy nie tylko zawodowo. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta