Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dyskonty zalewają Polskę winami

18 września 2015 | Ekonomia
Miliardy zamknięte pod korkiem
źródło: Rzeczpospolita
Miliardy zamknięte pod korkiem

W 2015 roku wydamy 
na wino prawie 2,2 mld zł. Najwięcej, 
z tej kwoty trafi do kasy Biedronki i Lidla.

Beata Drewnowska

Ten rok przyniesie lekkie ożywienie na rynku win w Polsce. Wydatki na nie zwiększą się o 4 proc. – szacuje winiarska grupa Ambra. W 2014 r. poszły w górę o 2 proc.

Jednak nie wszyscy skorzystają na poprawie sytuacji. – Nie licząc dyskontów, sprzedaż wina nie rośnie w Polsce – mówi Robert Ogór, prezes Ambry.

Gronowe z potencjałem

Według tej firmy w 2015 r. udziały sklepów dyskontowych – dotyczy to głównie Biedronki i Lidla – w sprzedaży wina w Polsce sięgną 35 proc. To o 2 pkt proc. więcej niż w 2014 r. Jeszcze w 2010 r. na dyskonty przypadła tylko co piąta złotówka wydana przez Polaków na wino.

W ostatnim czasie ekspansja dyskontów uderza głównie w hiper- i supermarkety, zaznacza Robert Ogór. Ich udziały w rynku wina mogą wynieść w 2015 r. 32 proc., wobec 35 proc. przed rokiem i 39 proc. pięć lat temu. Mniej wina niż w 2010 r. kupujemy także w tradycyjnych, niezależnych sklepach. W  latach 2010–2014 ich udziały w rynku zmalały o 7 pkt proc., do 33 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10247

Wydanie: 10247

Spis treści
Zamów abonament