Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piekarnie mają problem

27 października 2015 | Ekonomia
Świeżość i wygląd pieczywa są dla konsumentów najważniejsze
źródło: Rzeczpospolita
Świeżość i wygląd pieczywa są dla konsumentów najważniejsze

Spożycie pieczywa systematycznie spada, a coraz większą część rynku zagarniają duże sieci.

piotr mazurkiewicz Beata Drewnowska

Sklepy sieci spożywczych przyciągają klientów wcale nie najniższymi cenami, lecz pieczywem wypiekanym na miejscu. Okazuje się bowiem, że dla Polaków ważne jest to, aby kupiony chleb był jeszcze ciepły i chrupiący, jego skład czy marka producenta mają drugorzędne znaczenie.

Sieci mocno walczą

Z badania TNS Polska dla Lidla wynika, że 84 proc. badanych pieczywo kupuje co drugi dzień lub częściej. Mimo to jego spożycie w Polsce spada. Jak szacuje Instytut Polskie Pieczywo (IPP), statystyczny Polak w 2015 r. zje go 45,3 kg, 4,2 proc....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10280

Wydanie: 10280

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament