Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec dyskontów, jakie znamy z przeszłości

06 listopada 2015 | Ekonomia
Sieci dyskontowe są już największym segmentem rynku handlowego
źródło: Rzeczpospolita
Sieci dyskontowe są już największym segmentem rynku handlowego

Owocami morza, markową porcelaną i akcesoriami modowymi walczą sieci dyskontowe
o klientów, którzy wydają na zakupy więcej niż średnia krajowa. Już opanowały niemal 30 proc. rynku.

piotr mazurkiewicz

Strategia rozbudowy półki premium oznacza definitywny koniec ery dyskontów kojarzących się z prostymi halami pełnymi metalowych regałów, z których towary sprzedaje się wprost z kartonów. Sieci takie jak Lidl czy Biedronka rozwinęły skrzydła, gdy w kryzysie Polacy oszczędzali, ale już od dawna starają się zmienić postrzeganie swojej oferty. Prawdziwą ofensywę szykują na okres przedświąteczny, kiedy konsumenci są skłonni do większych wydatków.

Luksus dla mas

– Wzorem lat ubiegłych w tym okresie w naszej sieci będą dostępne produkty spożywcze premium pod znaną naszym klientom marką Deluxe. W ofercie mamy już np. jagnięcinę, od 9 listopada także perliczki – mówi Anna Biskup, rzecznik Lidla w Polsce. Sieć szykuje ofensywę nie tylko żywnościową. – Zapewnimy szeroki wybór produktów znanych i cenionych marek, jak zastawa Villeroy & Boch,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10289

Wydanie: 10289

Spis treści
Zamów abonament