Adwokaci boją się szukać klientów
Rozmowa | Tomasz Sęk, wspólnik zarządzający w firmie konsultingu zarządczego dla prawników Naveo Sowiński i Sęk
Rz: W środowisku adwokackim mówi się o możliwości zliberalizowania norm etycznych w zakresie, w jakim zakazują reklamy. Co zmieniłoby to na rynku?
Tomasz Sęk: To delikatna kwestia. Całkowita liberalizacja nie byłaby raczej dobrym rozwiązaniem. Mogłaby jeszcze bardziej zaostrzyć konkurencję, która – jak wynika z moich obserwacji – zaczyna ocierać się o kanibalizm. Trwa walka na coraz niższe stawki.
Za tym, by zliberalizować zakaz reklamy, optują m.in. młodzi adwokaci.
Analizowałem wyniki ankiety przeprowadzonej przez Naczelną Radę Adwokacką. Rzeczywiście – wzięli w niej udział przede wszystkim młodzi adwokaci oraz aplikanci (łącznie około 71 proc. respondentów). Faktem jest, że dziś zasady, w jakich funkcjonują adwokaci, wydają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta