Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient napisze skargę na sklep online

23 lutego 2016 | Prawo | Szymon Cydzik

Ruszyła platforma, która ma ułatwić rozwiązywanie sporów z przedsiębiorcami sprzedającymi towary 
za pośrednictwem stron internetowych.

Wszystko za sprawą platformy Online Dispute Resolution, z której od kilku dni mogą korzystać konsumenci z całej UE.

Przedsiębiorcy mają umieszczać na swojej stronie WWW link do platformy oraz informacje o niej. Platforma ma umożliwiać wypełnianie formularzy skargowych (oferuje tłumaczenie ich na wszystkie języki urzędowe UE) i wybór podmiotu, który doprowadzi do polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Postępowanie ma się toczyć w całości online, nie może przekroczyć 90 dni (tylko w szczególnie skomplikowanych przypadkach kolejne trzy miesiące).

Na razie nie można wykorzystywać platformy do rozwiązywania sporów ze sprzedawcami z Polski, bo żaden krajowy podmiot zajmujący się polubownymi metodami ich rozstrzygania nie zgłosił swojego udziału.

—cyd

Wydanie: 10377

Wydanie: 10377

Spis treści
Zamów abonament