Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zabójcy reklam coraz groźniejsi

13 maja 2016 | Ekonomia
Rosnąca popularność programów blokujących reklamy na świecie
źródło: Rzeczpospolita
Rosnąca popularność programów blokujących reklamy na świecie

Popularność adblocków doprowadziła do powstania rynku firm pomagających wydawcom bronić się 
przed nimi. Eksperci zastanawiają się, czy lepiej zjawisko zwalczać technologicznie, czy uczynić reklamę bardziej przyjazną.

magdalena lemaŃska

Wyliczone przez eMarketera 27 mld dol., które wydawcy stracą w tym roku z powodu zablokowanych reklam, to duża motywacja do znalezienia wyjścia z sytuacji. W odpowiedzi szybko pojawiają się na rynku nowe narzędzia do zwalczania adblocków.

– Poza działaniami edukacyjno-informacyjnymi koordynowanymi przez IAB Polska wydawcy starają się samodzielnie skłonić użytkowników swoich serwisów do rezygnacji z adblockerów, odcinając ich od konkretnych treści lub stosując różnego rodzaju zachęty – mówi Anna Miotk z Polskich Badań Internetu.

Rodzi się nowy rynek

Te rozwiązania to całkowite blokowanie stron WWW przed użytkownikami adblocków i informowanie o tym, że pieniądze z reklam finansują ciekawe dla nich treści albo np. wyświetlanie im zachęty do zapłacenia za kliknięty artykuł jako...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10444

Wydanie: 10444

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament