Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sztuka budowania zaangażowania pracowników

25 maja 2016 | Ekonomia
„Jak zatrzymać dobrego kandydata na dłużej – kultura organizacyjna firmy jako element budowania lojalności pracowników” – nad tym zastanawiali się uczestniczy drugiego panelu I Forum HR
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
„Jak zatrzymać dobrego kandydata na dłużej – kultura organizacyjna firmy jako element budowania lojalności pracowników” – nad tym zastanawiali się uczestniczy drugiego panelu I Forum HR
Izabela Kaczmarska, główny specjalista w Departamencie Rynku Pracy w MRPiPS
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Izabela Kaczmarska, główny specjalista w Departamencie Rynku Pracy w MRPiPS
Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Jacek Santorski, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej
Anna Balcerzak-Raczyńska, starszy specjalista w Departamencie Kapitału Ludzkiego PARP
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Anna Balcerzak-Raczyńska, starszy specjalista w Departamencie Kapitału Ludzkiego PARP
Halina Frańczak, dyrektor, dział marketingu i rozwoju rynku, CE, Deloitte
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Halina Frańczak, dyrektor, dział marketingu i rozwoju rynku, CE, Deloitte
Zbigniew Szatkowski, HR Business Partner, Vision Express
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Zbigniew Szatkowski, HR Business Partner, Vision Express
Joanna Makowiecka-Gaca, przedstawiciel Pracodawców RP w Radzie Dialogu Społecznego
autor zdjęcia: Borys Skrzyński
źródło: Fotorzepa
Joanna Makowiecka-Gaca, przedstawiciel Pracodawców RP w Radzie Dialogu Społecznego

Jakość zarządzania i kultura organizacyjna 
liczy się szczególnie dla młodego pokolenia tzw. millenialsów, którzy mają coraz większy udział w rynku pracy.

Anita Błaszczak

Wyzwania związane z nową sytuacją na pracy, gdy to pracodawcy zabiegają o zdobycie i zatrzymanie dobrych pracowników, były tematem drugiej dyskusji panelowej zorganizowanej w ramach I Forum HR „Rzeczpospolitej". Jej uczestnicy zastanawiali się nad znaczeniem kultury organizacyjnej firmy w budowaniu lojalności pracowników, w tym rosnącej grupy millenialsów, mających nieco inne oczekiwania niż ich starsi koledzy.

Zwrócenie uwagi na potrzeby pracowników jest tym ważniejsze, że krajowa stopa bezrobocia spadła w kwietniu do rekordowo niskiego poziomu 9,6 proc. Z kolei wskaźnik zatrudnienia osób w wieku produkcyjnym wzrósł do 63,7 proc., jak przypominała Izabela Kaczmarska, główny specjalista w Departamencie Rynku Pracy w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, honorowego patrona Forum HR. Według przygotowanego dla MRPiPS raportu Barometr Zawodów 2016 w połowie powiatów w Polsce pracodawcy odczuwają braki kadrowe.

Czeka nas rewolucja

Jak wynika z badań Work Service, głównego partnera konferencji, pracowników do odejścia z firmy mogą skłonić nie tylko niskie zarobki, ale też kwestie związane ze stylem zarządzania, kulturą organizacyjną, w tym brak perspektyw awansu, nuda czy zła...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10454

Wydanie: 10454

Spis treści
Zamów abonament