Po zegarkach smart czas na „inteligentne” ubrania
Na razie z ubrań wzbogaconych o elementy technologiczne korzystają głównie sportowcy, ale wkrótce będą korzystać także niemowlęta i strażacy.
magdalena lemańska
Według ABI Research rynek „inteligentnych" ubrań do 2021 r. będzie rósł, i to w szybkim tempie, bo w każdym roku średnio o 48 proc. To spowoduje, że na świecie sprzeda się za pięć lat już 18 mln sztuk takich nowinek. Szybkich zwyżek sprzedaży odzieży z wbudowanymi czujnikami spodziewają się też inne firmy.
Według analityków Gartnera w tym roku na światowy rynek trafi ich 1 mln, a w przyszłym – już 5,3 mln. – Inteligentne ubrania to dziś głównie odzież noszona przez zawodowych sportowców. Ale producenci planujący długoterminowo, rozwijają ofertę z myślą o robotnikach i pracownikach firm dbających o bezpieczeństwo, interaktywnych grach, monitorowaniu zdrowia dzieci oraz opiece nad osobami starszymi – komentuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta