Smartfon zastąpi portfel i kartę
Użytkownicy Blika najchętniej używają go w bankomatach, ale opcji jest dużo więcej
Ewa Bednarz
Polacy nie tylko lubią nowinki technologiczne, ale stają się coraz bardziej wygodni. Podczas spacerów, wypraw rowerowych, wycieczek za miasto nie chcemy nosić wyładowanych portfeli. Płacenie kartami stało się już standardem. Nawet właściciele letnich barów, którzy nie honorują dotąd płatności bezgotówkowych, przyznają, że tracą wielu potencjalnych klientów; chcieliby oni odpocząć pod parasolami i zjeść coś z grilla, ale nie mają przy sobie gotówki. Większość z nich poszuka dogodnego miejsca u konkurencji.
W coraz większym stopniu przyzwyczajamy się również do płacenia telefonem, z którym rzadko się rozstajemy. Zwłaszcza że można nim nie tylko uregulować rachunek, ale w razie potrzeby także podjąć pieniądze z bankomatu.
W realu i internecie
W naszym kraju upowszechnia się system płatności mobilnych Blik stworzony przez spółkę Polski Standard Płatności. Jego wdrożenie planują kolejne banki. Zapowiedział to Credit Agricole, bo jak mówi Piotr Giziński, dyrektor Centrum Płatności i Operacji Kartowych, płatności telefonem są niezwykle wygodną funkcjonalnością, a Credit Agricole dostarcza klientom usługi wygodne i praktyczne. Blik spełnia te kryteria.
Dostęp do systemu mają już klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku i Orange Finanse oraz PKO BP i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta