Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Vistula liczy na jesień

10 października 2016 | Ekonomia

Wrześniowy wzrost sprzedaży Vistuli nie był już tak imponujący jak w poprzednich miesiącach, ale październik zapowiada się dobrze.

– Wrzesień oceniamy jako słabszy w naszym wykonaniu, ale ważne, że udało się utrzymać tempo wzrostu przychodów powyżej tempa zwiększenia powierzchni handlowej – mówi Grzegorz Pilch, prezes Vistuli.

Grupa zanotowała wtedy wzrost obrotów o 10,9 proc., czyli wolniejszy niż narastający od początku roku (15,9 proc.), ale szybszy od tempa przyrostu powierzchni, wynoszącego 7,6 proc. Zdaniem prezesa przyczyną słabszej sprzedaży we wrześniu była słoneczna i ciepła pogoda, która przyczyniła się do mniejszej odwiedzalności sklepów.

– Mam wrażenie, że popyt z września jest raczej odłożony w czasie niż stracony. Początek października, bardzo ważnego szczególnie dla damskich marek, zapowiada się obiecująco i spodziewam się udanego sprzedażowo miesiąca. Na razie jest bardzo dobrze – podaje Pilch.

Według prognoz Vistula, zarządzająca też jubilerskim W.Krukiem, w tym roku zwiększy przychody o 14 proc., do 590 mln zł, a zysk netto o 30 proc., do 36 mln zł. —mr

Wydanie: 10570

Wydanie: 10570

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament