Firmy nie doceniają internetu
Co trzecie przedsiębiorstwo nie ma własnej strony WWW. A usługi w chmurze są im całkiem obce.
michał duszczyk
Zdecydowana większość firm w naszym kraju ma dostęp do sieci. Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w zasięgu internetu stacjonarnego i mobilnego jest już 99,7 proc. dużych przedsiębiorstw i niemal 93 proc. małych. Mimo to niechętnie z niego korzystają. Jak się okazuje, tylko dwie trzecie z nich ma własną stronę WWW.
Niezbyt popularne e-zakupy
Według GUS najgorzej sytuacja wygląda w tych najmniejszych firmach, które najwyraźniej nie doceniają siły internetu. Witryny online nie ma w tym sektorze aż 38 proc. przedsiębiorców. – To spory odsetek. Wynik jest zaskakujący – podkreśla Dominik Rozkrut, prezes GUS.
Zdecydowanie lepiej wyglądają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta