Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Unia chroni prywatność

19 stycznia 2017 | Pierwsza strona | Szymon Cydzik

Komisja Europejska zmienia przepisy dotyczące zbierania danych o internautach. Użytkownik będzie wyrażał zgodę jeden raz na wykorzystanie plików cookies w przeglądarce, co może ograniczyć możliwość personalizacji reklam. Utrudnione zadanie będą mieć też telemarketerzy – ich numery będą oznaczane. Pojawi się też możliwość blokowania takich telefonów, np. przez stworzenie specjalnego rejestru numerów. W propozycji KE jest też marchewka – firmy będą mogły wysłać reklamę do swoich starych klientów bez ich zgody.

Branża reklamowa krytykuje KE, ale obrońcy prywatności chwalą. 80 proc. europejskich firm opiera działalność na danych zebranych w sieci.

—cyd >C1

Wydanie: 10653

Wydanie: 10653

Spis treści
Zamów abonament