Orkiestra Play grała najgłośniej
Światłowody i LTE decydują o popularności operatorów telekomunikacyjnych urszula Zielińska
W klasyfikacji firm telekomunikacyjnych tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych polskich brandów nie ma dużych zmian. Pierwsze miejsce, już czwarty rok z rzędu, zajmuje najmłodsza z czterech dużych sieci komórkowych – Play. Druga lokata należy zaś do Plusa, niegdyś państwowego operatora usług mobilnych, a dziś części Grupy Cyfrowy Polsat, po tym jak w 2011 roku telekom kupił Zygmunt Solorz-Żak. Zaskoczeniem może być awans na trzecie miejsce marki Netia, jednego z największych stacjonarnych operatorów alternatywnych wobec Orange Polska (d. TPSA). Brand telekomu skoczył z 7. na 3. miejsce, mimo że grupa raczej oszczędzała na reklamie i marketingu. Wyjaśnieniem tej sytuacji może być słabość konkurencyjnych marek. Rok temu ostatnie miejsce na podium zajęła Neostrada, marka usługi szerokopasmowego dostępu do internetu należąca do Orange. W minionym roku, w związku z otwarciem nowej strategii inwestycyjnej tej grupy, Neostradę wyparło z przekazów marketingowych słowo „światłowód".
W awansie Netii pomóc mogła też mniej widoczna w mediach ogólnopolskich marka komórkowa Heyah (własność T-Mobile...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta