Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mocne krajowe marki wspierają polską gospodarkę

26 stycznia 2017 | Ekonomia
Statuetki Polska Marka odebrali przedstawiciele firm, do których należą najmocniejsze marki wybrane w 12 branżowych kategoriach. W tym roku w czterech z nich zmienił się lider zestawienia.
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Statuetki Polska Marka odebrali przedstawiciele firm, do których należą najmocniejsze marki wybrane w 12 branżowych kategoriach. W tym roku w czterech z nich zmienił się lider zestawienia.
Statuetkę i dyplom dla Orlenu – najcenniejszej polskiej marki 2016 – odebrał wiceprezes PKN Orlen Marek Kochalski.
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Statuetkę i dyplom dla Orlenu – najcenniejszej polskiej marki 2016 – odebrał wiceprezes PKN Orlen Marek Kochalski.
Zwycięzcą  6. edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu została SALESmanago Marketing Automation. Nagrodę – symboliczny czek na kampanię reklamową  za 400 tys zł, odebrał  Marek Broda, dyrektor operacyjny SALESmanago Marketing Automation.
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Zwycięzcą 6. edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu została SALESmanago Marketing Automation. Nagrodę – symboliczny czek na kampanię reklamową za 400 tys zł, odebrał Marek Broda, dyrektor operacyjny SALESmanago Marketing Automation.
Maestro zdobyła wyróżnienie Młoda Marka Sukcesu. Nagrodę Michałowi Kuczyńskiemu z Zakładów Mięsnych Henryk Kania wręczyli prezes PZU Michał Krupiński  i zastępca  red. nacz. „Rz” Paweł Jabłoński.
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Maestro zdobyła wyróżnienie Młoda Marka Sukcesu. Nagrodę Michałowi Kuczyńskiemu z Zakładów Mięsnych Henryk Kania wręczyli prezes PZU Michał Krupiński i zastępca red. nacz. „Rz” Paweł Jabłoński.
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Łączna wartość 330 najcenniejszych polskich znaków towarowych wynosi obecnie 64,7 miliarda złotych. Pierwszą trójkę zestawienia tworzą: Orlen, Biedronka i PKO Bank Polski, które w sumie są warte prawie 11 mld zł. aNITA bŁASZCZAK

 

 

– Rozwój polskich firm i ekspansja zagraniczna jest jednym z najważniejszych filarów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju - napisał wicepremier Mateusz Morawiecki w liście odczytanym podczas środowej gali rankingu najcenniejszych polskich marek.

Już po raz 13. „Rzeczpospolita" przy współpracy firmy doradczej Acropolis Advisory ocenia 330 krajowych znaków towarowych pod względem ich wartości oraz siły i mocy rynkowej.

Trudniejszy rok

Wyceniana na ponad 3,9 mld zł paliwowa marka Orlen po raz dziewiąty otwiera listę 330 najdroższych polskich brandów. Na podium rankingu ponownie znalazły się też Biedronka i PKO Bank Polski.

Po dynamicznym wzroście wycen polskich marek w poprzedniej edycji rankingu tegoroczna 13. nie jest dla części z nich udana. 143 uczestników zestawienia zanotowało spadek wyceny i w rezultacie łączna wartość 330 najcenniejszych polskich znaków towarowych wynosi obecnie 64,7 mld zł, czyli o ok. 0,9 mld zł mniej niż rok wcześniej.

– Spadki miały miejsce zarówno wśród gigantów, jak i marek zamykających ranking. Jednak to pierwsza dziesiątka, odpowiadająca za ponad jedną trzecią wartości całego zestawienia, wytyczyła trend – podkreśla Marcin Anklewicz z firmy doradczej Acropolis Advisory. Zwraca uwagę, że sześć marek z pierwszej dziesiątki zanotowało spadki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10659

Wydanie: 10659

Spis treści
Zamów abonament