Internet jest jak elektryczność
Tradycyjna linearna telewizja będzie powoli wychodzić z użycia, tak samo, jak stało się to ze stacjonarnymi telefonami – mówi prezes Netfliksa w rozmowie z Magdaleną Lemańską.
Rz: Jak wpłynęła na wasz biznes światowa ekspansja Amazon Prime Video? Jest na europejskich rynkach miejsce na dwa takie serwisy?
Reed Hastings: W USA ten serwis działa już od czterech lat. Mają kilka niezłych produkcji, my tak samo. Ludzie subskrybują i oglądają swoje ulubione programy, korzystając z kilku platform jednocześnie. I choć wydaje się, że zarówno w USA, jak i np. w Niemczech Amazon odnosi sukcesy, to w ogóle nas to nie dotyka.
Zaczynacie koprodukcję z Canal+, macie nowe projekty z BBC. Jakie inne rynki rozważacie w Europie pod kątem kolejnych takich projektów? Polska, Turcja?
Pierwszym rynkiem, na którym produkowaliśmy, była Norwegia i jesteśmy otwarci właściwie na każdy. Teraz wyprodukowaliśmy także na niemieckim rynku serial „Dark".
Hulu i Amazon coraz więcej mówią o tym, że chciałyby kupować prawa do wielkich wydarzeń sportowych. Też to rozważacie?
To byłby z ich strony wspaniały ruch: wydawaliby pieniądze na prawa sportowe, a nie na filmy i seriale, które są naszą konkurencją. Proszę upewniać ich w przekonaniu, że to świetny pomysł.
A co ze streamingowaniem tradycyjnych kanałów telewizyjnych w ramach waszej oferty?
Nie, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta