Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pół tysiąca koni pod maską

15 maja 2017 | Dobra Firma
Trzystusześćdziesięciokonny Volvo Polestar konkuruje z Audi S, BMW M, Lexusem F i Mercedesem AMG.i
źródło: materiały prasowe
Trzystusześćdziesięciokonny Volvo Polestar konkuruje z Audi S, BMW M, Lexusem F i Mercedesem AMG.i

Przedsiębiorcy coraz chętniej wsiadają za kierownice sportowych aut robert przybylski

Unijni biurokraci wspólnie z „zielonymi" mogą narzucać najróżniejsze normy spalania i czystości spalin, a klienci – jeśli tylko ich stać – i tak wybierają jak najmocniejsze samochody. Stąd wynika poszerzenie oferty AMG, który nie tylko tuninguje sedany, ale wziął się za małe hatchbacki oraz SUV-y. Podobnie poszerzyło ofertę BMW. Auta M, kojarzone głównie z lekkimi sedanami, można od kilku lat kupić także w wersji SUV, a w tym roku literkę M można także zobaczyć na największej limuzynie serii 7.

Wzorem Mercedesa i BMW poszły konkurencyjne marki: Audi ma serię S oraz RS, Lexus modele F, Alfa Romeo wprowadza linię Quadrifoglio, Volvo Polestar, a oferowany w USA Cadillac od kilkunastu lat oferuje linię V.

Podwojenie sprzedaży

Nie inaczej jest w Polsce, gdzie przedsiębiorcy, kupujący ponad 80 proc. aut marek luksusowych, coraz częściej sięgają po wersje usportowione. Polska jest czwartym rynkiem w Europie dla marki AMG. W 2016 roku AMG znalazło klientów na 1108 samochodów, gdy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10749

Wydanie: 10749

Spis treści
Zamów abonament