Telewizor musi być duży i z dostępem do internetu
Polacy kupują coraz większe urządzenia – co dziesiąte ma już ekran z przekątną ponad 60 cali – i z opcją smart. Sprzedaż telewizorów ma w tym roku urosnąć o 7 proc., sięgając 6 mld zł.
piotr mazurkiewicz
Wzrost zamożności Polaków, a w ślad za nim większe oczekiwania odnośnie do sprzętu elektronicznego doskonale widać po tym, jakie telewizory kupują najczęściej. Jeszcze pięć lat temu kluczowa była kategoria odbiorników z ekranami o przekątnych 32 cale – stanowiły ponad 26 proc. sprzedaży.
Obecnie ich udział spadł już do 14,5 proc. wartości rynku, a popyt zdecydowanie przesunął się w stronę telewizorów ze znacznie większymi ekranami.
Przybywa cali
– Polacy kupują coraz większe telewizory, jeszcze niedawno motorem sprzedaży było modele z przekątnymi 32 cale, dzisiaj trudno wyobrazić sobie promocję bez modelu z ekranem 55 cali czy większym – potwierdza Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu RTV Euro AGD.
Przed pięciu laty telewizory z przekątnymi ponad 50 cali stanowiły jedynie 8,8 proc. sprzedaży, dzisiaj to już ponad 32 proc. Popyt zdecydowanie przesuwa się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta