Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Menedżer zastąpił działacza

29 czerwca 2017 | Sport i biznes
źródło: raport ueefa – the european club footballing landscape
źródło: Rzeczpospolita
źródło: raport ueefa – the european club footballing landscape

Wartość marketingowa i medialna polskiej piłki szybko rośnie. Ekstraklasa S.A. zamierza to wykorzystać.

W2001 roku – według badań firmy Pentagon – łączna medialna wartość sponsoringu sportu w Polsce wynosiła zaledwie 200 mln zł. W 2007 roku przekroczyła miliard złotych, w 2011 wynosiła już 2,7 mld, by w ubiegłym roku osiągnąć 4,9 mld.

W 2016 roku pierwsze miejsce zajmowała piłka nożna. Wartość ekspozycji sponsorów w telewizji przy okazji i podczas relacji z meczów piłkarskich wyniosła aż 1,886 mld zł. Druga w tej klasyfikacji była siatkówka z wynikiem 933 mln, a trzecia piłka ręczna – 932 mln zł.

Liczba ekspozycji sponsorów w czasie wydarzeń piłkarskich pokazywanych w telewizji przekroczyła 8,5 mln. To ponad dwa razy więcej niż w przypadku siatkówki. To pokazuje, jak silny jest potencjał budowania marki firmy sponsorującej piłkę nożną. W Polsce, popularność tego formatu reklamy, budowania świadomości marki, jest w prywatnym biznesie ciągle niska. A tymczasem na stadionach można bezpośrednio dotrzeć do prawie 3 milionów potencjalnych klientów siedzących na trybunach, a poza nim aż do prawie 11 milionów odbiorców deklarujących zainteresowanie tym sportem. To duży potencjał dla instytucji finansowych, telekomów czy firm z branży FMCG. Wystarczy spojrzeć na przekrój fanów piłki nożnej; przedział wiekowy od 3 lat w górę, praktycznie wszystkie grupy zawodowe, kobiety, dzieci, całe rodziny na specjalnie wydzielonych sektorach, męskie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10787

Wydanie: 10787

Spis treści
Zamów abonament