Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsor nie ofiaruje, tylko inwestuje

29 czerwca 2017 | Sport i biznes
źródło: Rzeczpospolita

Dla organizacji sportowych oraz sportowców sponsoring to podstawa rozwoju ich działalności czy kariery.

Przedsiębiorcy chętniej inwestują w popularne dyscypliny, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wysoką oglądalnością. W zamian oczekują zbudowania wizerunku marki i zwiększenia sprzedaży.

– Bez wątpienia łatwiej jest zachęcić firmy do wspierania znanych i lubianych dyscyplin niż takich, które w naszym kraju nie przedarły się jeszcze do świadomości na tyle, by wpłynęło to na ich znajomość, a zarazem chęć inwestycji ze strony biznesu – mówi Michał Główczewski, CEO agencji marketingu sportowego Sport Success. W ostatnich kilku miesiącach widać wyraźne zaangażowanie spółek Skarbu Państwa, które chętnie inwestują w związki sportowe. – To za sprawą konsekwencji ministra sportu i turystyki i opracowanego przez jego resort tzw. kodeksu dobrych praktyk sponsoringowych. Dzięki temu Orlen zaczął sponsorować polskich kolarzy, Enea wsparła wioślarzy, a Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych Krajową Ligę Zapaśniczą. W tych dyscyplinach widać spory potencjał sportowy, który przy długofalowej inwestycji może zaowocować sukcesami. Najbliższe letnie igrzyska powinny to już zweryfikować i pozwolić się przekonać, na ile słuszny był to krok – dodaje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10787

Wydanie: 10787

Spis treści
Zamów abonament