Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na czym budować przewagę konkurencyjną sieci handlowej

26 lipca 2017 | Ekspert księgowego | Marek Rulak

Informacje ogólne o firmie Merchants

Merchants jest największą siecią handlową o profilu spożywczo-przemysłowym w Pictlandzie. W roku finansowym 2013-2014 obroty firmy osiągnęły 38 mld $, a udział w rynku – 24 proc.

Sklepy sieci prowadzone są pod czterema różnymi markami, przyporządkowanymi do określonej kategorii wielkości:

- marką „Merchants Quick" oznaczone są sklepy ogólnospożywcze typu convenience, o powierzchni średnio 260 m2;

- sieć „Merchants Town" obejmuje małe supermarkety położone w centrach miejscowości, powierzchnia sklepów tej marki wynosi zasadniczo ok. 1000 m2;

- większe supermarkety prowadzone są pod marką „Merchants Super", mają zazwyczaj powierzchnię 2600 m2,

- każdy z hipermarketów oznaczonych marką „Merchants Total" liczy sobie około 6700 m2.

W ostatnich latach rozwój firmy stanął pod znakiem zapytania, głównie z uwagi na silną konkurencję ze strony dyskontów i innych podobnych placówek detalicznych. Konsumenci odwrócili się od dużych hipermarketów, które niegdyś uznawane były za przyszłość pictlandzkiej branży detalicznej. Przez ostatnie lata Merchants rozwijała tę kategorię sklepów jako jeden z kluczowych punktów swojej strategii rozwoju.

Pod koniec roku 2014 Merchants prowadziła 3356 sklepów w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10810

Wydanie: 10810

Spis treści
Zamów abonament