Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient nie jest chroniony przed upadłością

15 stycznia 2018 | Prawo | kwa

Bankructwo przewoźnika może przysporzyć turyście kosztów i kłopotów.

Gdy upadnie linia lotnicza, turyści nie mogą liczyć na zwrot wpłaconych pieniędzy, jak to ma miejsce w przypadku upadłości biura podróży. A okazuje się, że takie bankructwa wcale nie są rzadkością. Tylko w ostatnim kwartale 2017 r. doszło do upadłości trzech dużych przewoźników europejskich – brytyjskiej linii lotniczej Monarch Airlines, niemieckiej Air Berlin i austriackiej Niki. W ich wyniku wielu pasażerów pozostało za granicą bez możliwości powrotu do kraju mimo wykupionych przelotów, klienci nie mają też szansy na odzyskanie pieniędzy za niewykorzystane bilety. Przy Monarch Airlines mowa o ponad 110 tys. pasażerów przebywających poza Wielką Brytanią w momencie ogłoszenia upadłości przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10951

Wydanie: 10951

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament