Polskie firmy słabo wykorzystują media społecznościowe
Przedsiębiorstwa nie nadążają za zmianami zwyczajów wśród internautów piotr mazurkiewicz
Według badania PBI/Gemius w grudniu 2017 r. grupa Facebook była drugą pod względem popularności wśród polskich internautów i miała ponad 22,6 mln użytkowników. Widać także systematyczny wzrost jej popularności, a wliczając do wyniku inne serwisy społecznościowe, widać, że korzysta z nich zdecydowana większość internautów.
Jednak nie idzie to w parze z zainteresowaniem firm takim kanałem komunikacji czy promocji. Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że tylko 18 proc. firm ma jakikolwiek profil w serwisach społecznościowych, a jedynie co dziesiąta może się pochwalić dwoma lub więcej.
To nie tylko znacznie gorszy wynik niż u liderów, ale i ogółem w Unii Europejskiej niższe zainteresowanie tym kanałem można zaobserwować tylko na Łotwie.
Jednak zdaniem branżowych ekspertów z firmy Sotrender można się spodziewać poprawy wskaźników. Media społecznościowe znacznie ułatwiają bezpośrednią interakcję między klientem a firmą.
Konsumenci w sieci
– 90 proc. polskich internautów udziela się w mediach społecznościowych. Jednocześnie, jak podaje Gemius, blisko połowa robi zakupy w kanale mobile. Coraz więcej przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe na naszej platformie Shoper zdaje sobie sprawę, że media...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta