Firmy muszą korzystać z mediów społecznościowych
Rozmowa | Jerzy Kalinowski, doradca zarządu KPMG w Polsce
Rz: Czy serwisy społecznościowe utrzymują się nadal na fali popularności?
W Polsce ich wyniki są nadspodziewanie dobre. Ponad 90 proc. osób korzystających z internetu wykorzystuje tego typu media, co na tle globalnym jest wynikiem dość wysokim. Prym wiedzie oczywiście Facebook, ale bardzo popularne są też inne serwisy społecznościowe, takie jak Instagram, Snapchat czy też YouTube. Ten ostatni nie jest często postrzegany jako serwis społecznościowy, jednak skoro daje użytkownikowi możliwość publikowania własnych treści i tworzenia grup społecznościowych, to powinien być za taki uznany.
Ale jeśli chodzi o wykorzystanie ich przez firmy, to już tak różowo nie jest. Co jest powodem, że – jak podaje Eurostat – tylko co piąta firma korzysta z jakichkolwiek mediów społecznościowych?
Polska nie jest niestety zaawansowana, jeśli chodzi o wykorzystywanie technologii cyfrowych w biznesie. Jak pokazują wyniki analiz cyfryzacji małych i średnich przedsiębiorstw, Polska wypada dużo poniżej unijnej średniej w krajach Unii Europejskiej, a pod wieloma względami firmy wypadają niemal najgorzej. Niestety, Polska zajmuje w takich rankingach szóste miejsce od końca, a nasi najbliżsi sąsiedzi – Czechy czy Słowacja – wypadają znacznie lepiej. Dla wielu polskich firm przygoda z cyfrowymi rozwiązaniami kończy się na założeniu strony internetowej, która i tak zazwyczaj...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta