Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wykorzystać popularność ulubieńca kibiców

10 sierpnia 2018 | Biznes i finanse | Weronika Wołosiuk

PIENIĄDZE | Zjawisko komercjalizacji wizerunku sportowców i innych popularnych osobistości wzbudza zainteresowanie w społeczeństwie i w środowisku prawniczym. Tendencje rynkowe często wyprzedzają regulacje prawne, a w konsekwencji, praktyka komercyjnego wykorzystania wizerunku w dużej mierze kształtowana jest przez orzecznictwo i doktrynę.

 

Czym w takim razie jest wizerunek? Jak na nim zarobić? Występ polskich piłkarzy na tegorocznych mistrzostwach świata w piłce nożnej budził równie gorące emocje, co ich udział w kampaniach reklamowych. Trudno się jednak dziwić, że wielu sportowców próbuje wykorzystać rozpoznawalność swojego wizerunku i uczynić z tego dodatkowe, intratne źródło dochodów. Pojęcie „wizerunek" nie jest zdefiniowane w żadnej z ustaw, dlatego doktryna prawa i orzecznictwo intepretują je niejednolicie. Najczęściej przyjmuje się jednak, że wizerunkiem jest podobizna człowieka utrwalona w postaci np. portretu lub fotografii. Oprócz wyglądu człowieka za wizerunek uznaje się również jego głos, ubiór, charakteryzację czy charakterystyczny sposób poruszania się, który pozwala na jego identyfikację. Istotne jest żeby na podstawie utrwalonego obrazu czy dźwięku daną osobę rozpoznały nie tylko osoby najbliższe i znajome, ale i szerszy krąg odbiorców. Na elementy wizerunku sportowców mogą składać się np. stroje reprezentacji z numerem i nazwiskiem zawodnika, charakterystyczna sylwetka, fryzura, tatuaż, a nawet wąsy czy śmiech, jak w przypadku dwóch znanych polskich skoczków narciarskich, którzy uczynili z tych ostatnich elementów swoje znaki rozpoznawcze. Im bardziej oryginalny wizerunek, tym większe szanse na stworzenie własnej marki,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11125

Wydanie: 11125

Spis treści

Opinie

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament