Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dwa oblicza pracy zdalnej

06 grudnia 2018 | Kadry i Płace | Dorota Nadolna-Jasińska

Do uznania pracy świadczonej spoza firmy za telepracę konieczna jest jej regularność. Gdy ma ona miejsce incydentalnie, stanowi nieuregulowaną formę pracy zwaną home office.

Nie każda praca wymaga codziennego porannego wstawania i przychodzenia do biura. Istnieje wiele czynności, które pracownicy mogą – za zgodą przełożonego – wykonywać w domu. Mają do wyboru świadczenie telepracy lub tzw. home office.

Telepraca

Zatrudnianie pracowników w formie telepracy jest znane od dawna. Pojęcie telepracy zostało uregulowane w kodeksie pracy. Według definicji w art. 675 k.p. jest to regularne wykonywanie pracy poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W szczególności chodzi o pocztę elektroniczną lub też specjalnie przystosowany do tego system administrowany przez pracodawcę.

Osobie zatrudnionej w takich warunkach przysługują wszystkie prawa i obowiązki, które dotyczą pozostałych pracowników tego pracodawcy, w tym w szczególności prawo do równego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11224

Wydanie: 11224

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Reklama

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament