Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama na aucie nie daje pełnego odliczenia VAT

06 grudnia 2018 | Prawo

wyrok | To, że firmowy samochód jest oklejony bannerem reklamowym, nie oznacza, że służy wyłącznie działalności. aleksandra tarka

 

Odliczanie VAT od samochodów firmowych od lat wywołuje spore iskrzenie między fiskusem a podatnikami. I trudno się dziwić. Urzędnicy przepisy czytają bardzo restrykcyjnie, bo tłumaczą, że dbają o budżet. Przedsiębiorcy, dla których w dzisiejszych czasach samochody osobowe to jedno z podstawowych narzędzi prowadzenia biznesu, nieustannie szukają sposobów na jak największe oszczędności podatkowe.

Wszyscy pamiętamy słynne samochody z kratką, które przez lata dawały korzyści podatkowe. Był też – mniej udany – patent na bankowóz. Pojawił się kolejny: auto jako jeżdżący słup reklamowy. W środę szanse na jego sukces w przedbiegach przekreślił jednak Naczelny Sąd Administracyjny.

Ogłoszenie na kółkach

Kanwą sprawy była interpretacja podatkowa. Wystąpiła o nią firma doradztwa podatkowego. We wniosku wyjaśniła, że na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zamierza kupić samochód osobowy, który...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11224

Wydanie: 11224

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Reklama

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament